شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

افزایش شمار مبتلایان به میکروب سالمونلا مقام‌های آمریکایی را به تکاپو انداخته تا بفهمند آیا واقعا گوجه‌‌فرنگی‌های آلوده مسبب انتشار این بیماری هستند یا علت دیگری دخالت دارد.

از زمان نخستین مورد بیماری در دهم آوریل گذشته(22 فروردین) تاکنون 810‌نفر در 36 ایالت مختلف به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سازمان دارو و غذای آمریکا هنوز گوجه فرنگی را اصلی‌ترین مظنون این همه گیری دانسته و خواستار ادامه پرهیز شهروندان از خرید گوجه فرنگی شده است.

رئیس واحد سلامت غذای این کشور عقیده دارد: « افزایش شمار بیماران ممکن است به خاطر محصول‌های تازه برداشت شده از ایالت‌هایی باشد که محصولات آنها قبلا سالم اعلام شده بود ولی در زمان بسته بندی، انبار یا نقل و انتقال دوباره به سالمونلا آلوده شده‌اند.»

کارشناسان مرکز کنترل بیماری‌ها زمانی به گوجه فرنگی مشکوک شدند که گروهی از بیماران به مصرف گوجه فرنگی تازه در غذاهای خود اشاره کردند.

با این حال عقیده بر این است که هر چند ادامه بحران سالمونلا به معنای مبرا شدن گوجه‌فرنگی نیست اما نباید احتمال علت‌های دیگر را نادیده گرفت.

سالمونلا با علامت‌هایی مثل تب، اسهال و درد شکمی معمولا بعد از یک هفته برطرف می‌شود با این حال وقوع مرگ در این بیماری کاملا منتفی نیست.

به ازای هر بیمار تایید شده 30 تا 40 نفر وجود دارند که به بیماری مبتلا شده ولی به هر علتی تشخیص داده نمی‌شوند. چنین بیمارانی قادرند چرخه انتقال بیماری را همچنان پر رونق نگه دارند.

کد خبر 57080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز